Opkald til og fra mobil fejler
Incident Report for MobiKOM
Resolved
Kære kunde,

Vi beklager de problemer der har været med mobil i går aftes, fejlen opstod desværre samme sted i TDC’s net, som i mandags.

Vores overvågning fangede omkring kl. 19:00 nogle afvigelser i vores opkobling mod TDC Net og vi gik straks i gang med at oprette et beredskab, bestående af alt ledigt personale i MobiKOM. TDC Net blev inddraget med det samme og de kunne identificere at fejlen lå hos dem. Kl. 19:40 mistede vi alt indgående trafik til Mobil.

Gennem udbedringen af fejlen, arbejdet vi sammen med vores netværksleverandør, TDC Net og Ericsson, som står for TDC Nets infrastruktur på deres netværk.

Efter endt fejlretning var vi kl. 22:10 tilbage i normal drift igen, dog kunne mobiler til ringes igen fra 21:30.

I hele MobiKOM er vi meget kede af den oplevelse, som I har haft på jeres mobiltelefoni i denne uge. Vores største ønske er, at levere den bedste service til jer. Gældende fra i går aftes, har vi sammen med TDC Net og Ericsson oprettet et fælles team, som nu arbejder i tæt dialog om, hvordan nettet kan sikres i fremtiden og arbejdet pågår allerede i disse timer og vil fortsætte henover weekenden.

Med ønske om en god weekend.

Venlig hilsen
MobiKOM
Posted Nov 28, 2020 - 12:39 CET
Monitoring
Monitoring - Fejlen er nu løst hos TDC.

Vi har skiftet netværkets opsætningen tilbage og sikret at mobilerne virker igen.
Vi fortsætter med at have folk på arbejde samt ekstra overvågning på indtil i morgen tidlig før vi endelig klarmelder fejlen.

Der er tale om samme fejl som skete i mandags. Vi er derfor allerede nu i dialog med TDC omkring hvordan vi sikre at dette ikke sker igen.
Vi har en klar forventning om at de fortsætter med at arbejde på at sikre systemerne igennem weekenden.
Det er vigtigt for os at der bliver lavet en permanent løsning på årsagen til disse to nedbrud.

Vi beklager meget de gener dette mobilnedbrud har skabt.
Posted Nov 27, 2020 - 22:45 CET
Update
Opdatering:
Fejlen er lokaliseret hos TDC og de arbejder på at udbedre fejlen.

Imellem tiden har vi i samråd med TDC ændret netværks opsætningen således at alle mobiler fungerer som almindelige mobiler uden PBX funktionalitet såsom Bizfone app. Det betyder at man igen kan modtage indgående kald.
Når fejlen er løst hos TDC skifter vi tilbage.

Med venlig hilsen
MobiKOM
Posted Nov 27, 2020 - 21:53 CET
Identified
Kære kunde,

Vi oplever i øjeblikket problemer med at ringe ind og ud fra mobil.
Fejlen er lokaliseret til at være i TDC's net.
Det er fejlmeldt til TDC Net, der har fundet fejlen og er i fuld gang med at få rettet den.

Vi har pt. ingen tidshorisont, men vil holde jer løbende opdateret.

Med venlig hilsen
MobiKOM
Posted Nov 27, 2020 - 21:15 CET
This incident affected: Telefoni (Mobil).