Flytning af firewall-setup
Scheduled Maintenance Report for MobiKOM
Completed
The scheduled maintenance has been completed.
Posted Mar 19, 2020 - 04:00 CET
In progress
Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.
Posted Mar 18, 2020 - 23:59 CET
Scheduled
Kære kunde.

Som led i vores langsigtede plan om altid at bruge de nyeste versioner af software i vores infrastruktur, igangsætter vi snart en større opdatering af vores interne firewalls og kant-routere.

Hvorfor opdaterer vi?

Det er vigtigt for os, at vores vitale infrastruktur er på forkant, så vi kan være robuste og altid opnå den ønskede kapacitet.

Derfor vil vi strømline vores firewall-setup og helt konkret fjerne hele vores virtuelle firewall-setup og placere dette i vores eksisterende fysiske firewall-cluster.

Derudover vil vi i tæt samarbejde med vores leverandører af infrastruktur og netværk også opdatere de kant-router-clustrer, som vi kører alt vores trafik igennem.

Hvornår sker opdateringerne?
Opdateringerne vil ske af to omgange.

Første step - Flytning af firewall-setup:
Fra onsdag den 18. marts kl. 23.59 til torsdag den 19. marts kl. 04.00.

Andet step - Opdatering af kant-routere:
Fra fredag den 27. marts kl. 23.59 til lørdag den 28. marts kl. 07.00.

Hvad vil det betyde for Jer som kunde?
Alle opdateringerne vil ske om natten, og de færreste kunder vil derfor mærke noget til det.
I tidsrummet for flytningen af vores firewall-setup vil der dog kunne opleves nedetid af 2-10 minutters varighed på bordtelefoner, VoIP, Teams-opkald og PBX-funktionalitet. Mobiler og internet vil fungere som normalt, dog med risiko for et kort udfald af 1-2 sekunder.

Under opdateringen af kant-routerne skal der flyttes trafik mellem lokationer, og derfor kan der af 2 omgange opstå udfald af 30 sekunder på bordtelefoner, VoIP, Teams-opkald, PBX-funktionalitet og internet. Mobiler vil fungere som normalt, dog med risiko for et kort udfald af 1-2 sekunder.

Vi vil under hver opdatering være tilstede med medarbejdere fra MobiKOM, leverandører og eksterne konsulenter, som sørger for, at det hele kommer til at forløbe planmæssigt. Skulle opdateringerne mod forventning give udfordringer, har vi en udførlig og testet fallback-plan klar.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte os.

Venlig Hilsen
MobiKOM
Posted Mar 14, 2020 - 14:21 CET
This scheduled maintenance affected: Telefoni (CloudPBX Funktionalitet).